dimecres, 11 d’abril del 2012

MAPA RUTA
Llargada de la ruta. 5.094 m
Dificultat: mitjana

El punt de trobada és al Centre Recreatiu de Calafell Park. Des d’aquí ens dirigim cap a la urbanització Mas Romeu. Abans d’arribar-hi girem a l’esquerra per un camí que va paral·lel al torrent i que envolta el llogarret medieval de Montpaó. Passem per davant la masia enrunada de cal Borrell (o de cal Manlleva). Comencem a caminar en direcció est pel camí que passa pel davant de la masia, on encara es pot veure un rellotge de sol.
LES MASIES DE MONTPAÓ
Al cap d'uns 50 metres, trobem una bifurcació. El camí de la dreta és l'antic camí de la Casa Nova de Segur a Montpaó; el de l'esquerra porta a l'antic camí de Clariana. Nosaltres seguim per aquest darrer, cap a l'esquerra, tot pujant. Després d'uns 50 metres arribem a la masia de cal Seixanta, que hem de deixar a l'esquerra. A partir d'aquí hem d'anar seguint aquest tranquil fondo pel camí de carro, entremig de vinyes a dreta i esquerra. Al cap d'uns 10 minuts, passem pel costat d'una caseta, amb xiprers tot al voltant. Mentre a la dreta anem deixant les parades de vinya, a l'esquerra ens apareixen els darreres d'algunes cases de la urbanització Montmar, a tocar del camí, que cada vegada és més indefinit. De seguida trobem un pou de pedra seca i després de passar unes canyes, entrelluquem una barraca. El camí es perd definitivament i cal improvisar. Pel darrere de la barraca surt un carrerany en la mateixa direcció que portàvem, però amb tendència a l'esquerra. Tot fent esses arribem al filat d'una casa i el caminet ens porta cap a l'esquerra, entre bardisses i brutícia, fins a sortir a un camí ample. Baixem a la dreta fins al carrer de la Ginesta (ja a la urb. Valldemar), encimentat, que seguim a la dreta. Quan s'acaba el ciment, podem veure a l'esquerra la continuació del fondo que seguíem (que més amunt pren el nom de fondo del Comalleó) i, al fons, la masia de cal Perotet. Nosaltres seguim endavant pujant pel mateix carrer. Dalt de tot hi conflueixen 4 carrers: seguim el de la Violeta i al cap d'uns metres, el de la Petúnia. Es tracta pràcticament d'una pista forestal, amb alguna casa de tant en tant, que va fent giragonses i cada vegada és més estreta. Després d'un revolt, arriba a un carrer molt ample i asfaltat.
Sense trepitjar l'asfalt, agafem un caminet que surt per la tangent del revolt que acabem de fer, tot pujant pel bosc. Ens trobem al començament de la serra de la Granja. Pugem i tornem a baixar. En la següent bifurcació, seguim el camí de l'esquerra tot planejant entre pins joves per arribar a un turonet esclarissat. Des d'aquí es té una bona vista de tota la costa. Baixem del turó pel camí marcat, cap a migdia, i arribem a un coll on hi ha una cruïlla de quatre camins. Seguint recte arribaríem als turons de la Granja i del Pujal; cap a l'esquerra aniríem a parar a Segur i cap a la dreta, a Montpaó. Seguim a la dreta. Ens endinsem al bosc per un corriol planer. Passats uns 10 minuts, comencem a baixar fort per la banda de l'obaga. Al cap d'una estona arribem a una clariana, molt bruta i deixada, on hi ha una barraca de pedra seca. Seguim recte, pel mig del fondo, anomenat del Cego (o del Mig). A la nostra esquerra anem deixant parades ermes, construïdes a base de marges de pedra seca. Al fons ja s'entreveu Montpaó. Al cap d'una estona arribem a la bifurcació que ja havíem agafat en començar l’itinerari i seguim cap a l'esquerra fins al davant de la masia enrunada de cal Borrell. Des d’aquí refem el camí del principi fins arribar al Centre Recreatiu de Calafell Park.